malu sangat !!

Hi assalamualaikum :) Jumpa lagi kan kita harini dekat newpost? Rindu kita lah tuh. Kan kan? Hihi terharu aww ;) Ehhh? Sebenarnya kita ada banyak story nak bagitahu pasal asrama, kolej, and kawankawan. Hmm. Tapi takpelah, later kita story kay? Sebab banyak sangat. Okay firstly sebenarnya nak cerita pasal kita balik sendiri naik bas loncat then tukar naik train dekat Tanjung Malim. Maluuuuuuuuuuuuuuuuuuu~

Dari kolej:
Mulamula siapsiapkan diri, lepastu cakap dekat 'senget' nak gerak awal maybe dalam pukul 5 p.m. So, 'senget' pun kata "Okay". Hm and then cakap kat 'senget' nak pergi Giant kejap dekat Teluk Intan. 'Senget' pun ikutlah sebab kita nak keluarkan duit. Mana lagi nak cucuk duit nanti. Tapi masa tuh dah kesian tengok 'senget'. Sebab bag dia berat. Dengan sayur lagi dia bawak balik. Kesian dah. And then, sampai Giant, keluarkan duit dulu lepastu pusingpusing kejap dalam Giant. Dah keluar Giant tu, mulamula tanya 'senget', "Kau nak makan apaapa tak? Aku belanja." Dia pun okaykan aje. So pergilah berjalan kaki beli McD. Settle beli McD, kitaorang tunggu bus. Agak lama tunggu bus, akhirnya bus sampai. So kitaorang ambik jalan yang betul, kitaorang naik. Dalam bus tuhhh, kita membebel dengan 'senget'. 'Senget' pun layan kan je lahh. Kalau tak nanti dia pun bosan jugak. Okay tuh jeh.

Sampai dekat Bidor:
Akhirnya sampai bidor. 'Senget' ajak beli ticket bus dekat Sri Maju Enterprise. Aku mana lah tahu dekat mana. First time katakan. Haha aku pun ikut je lah bontot 'senget' berjalan. Then, dah sampai dekat tempat beli ticket tu, nampak pulak senior. Aku dengan 'senget' mengharapkan yang senior semua dah takde, rupanya diaorang pun tunggu bus pukul 7 p.m. jugak. So terpaksalah naik satu bus dengan diaorang. Lama jugak tunggu bus tuuu. Ada lah dekat satu jam. 'Senget' merengek. Mak dia sebenarnya dah risau. Tapi aku tenangkan dia. Hmmm. Tunggu punya tunggu, bus pun sampai. Naik bus tuhh, aku duduk dengan sorang akak. Dan masa dalam bus lah banyak perkara yang memalukan aku. Eh tak, sebenarnya satu je. Masa bus dah sampai Tanjung Malim. Haaaaaaaaaa! Ni nak story. Sebenarnya, masa dah sampai Tanjung Malim tuu, ada senior lelaki tolong kejutkan aku. Tapi aku takbangun sebab penat sangat. Then senior tu kutuk aku. Dia cakap aku tidur mati then diaorang gelakkan. MALU-,-' Lepastu 'senget' yang tolong kejut aku sampai bangun. 'Senget' pun cerita pasal diaorang kejut aku. HAHA gelak takhabis aku.

Lastly, aku mengharapkan yang diaorang taknaik satu train dengan aku! Tapi sama pulak. Takpelah. Naik train, sampai Batang Kali, 'senget' turun. Tinggallah aku sorang perempuan dalam train tuhh. Senior lelaki yang tiga orang tuh dah tidur. Biarlahhh. Then sampai pulak dekat Rawang. Aku beli ticket balik Sungai Buloh. Tapi aku tertinggal last train! OH TIDAK! Aku nak balik naik apa? Dekat sejam aku tunggu, lastly aku ambik keputusan untuk call pakcik aku. And dia cakap dia takdapat ambik. Tapi dia akan mintak tolong kakak aku yang ambik. Alhamdulillah, kakak aku betulbetul nak datang ambik. Lastly, sampai lah rumah. Tapi malangnya Ahad pagi lepas Subuh kena gerak pergi Klang dah. Sebab bus balik hostel pukul 9 a.m. Kesian aku kan? Sekejap je dapat balik :'( Hihi, okay lah, tu jehh story harini. Bye assalamualaikum.
chumi heart anda ! :)

for you gaisssssssss.